کالاهای صادراتی

کالاهای صادراتی

محصولات غذایی از عمده‌ترین کالاها در زمینه صادرات واردات ایران هستند. کالاهای صادراتی ۹زیر گروه کالایی را شامل می‌شوند. بازارهای هدف این نوع از کالاهای غذایی مواردی مثل سوسیس، کالباس، میوه‌های پخته، کنسرو گوشت و حیوانات حلال و ماهی را شامل می‌شود که به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه، پاکستان و ترکیه فرستاده می‌شوند که در سال‌های اخیر کشورهای روسیه و ترکیه جایگزین سوریه، ترکمنستان و ازبکستان شده‌اند. برای بررسی صادرات واردات ایران در زمینه محصولات غذایی ابتدا کالاهای صادراتی را مورد بحث قرار می‌دهیم. بازارهای صادراتی کالاهایی مانند رب گوجه‌فرنگی کشورهایی مثل عراق، افغانستان، امارات، کویت و روسیه را در بر می‌گیرند.

از دیگر کالاهای صادراتی ایران می‌توان به انواع شیرینی‌جات بدون کاکائو و خمیر کاکائو، آرد گندم و آرد غلات دیگر مانند آرد جو اشاره کرد که به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و ترکمنستان ارسال می‌شود. از سوی دیگر کشورهایی مثل افغانستان، عراق، سومالی و ترکمنستان کشورهایی هستند که محصولات غذایی، مخمرهای غذایی و ماکارونی و پاستا را وارد می‌کنند.

صادرات واردات ایران در زمینه محصولات غذایی نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته عسل یکی از اصلی‌ترین کالاهای صادراتی ایران بوده است که به کشورهای امارات، عراق، ترکیه، مالزی و افغانستان ارسال شده است. عربستان هم جزو کشورهای واردکننده عسل است. کالاهایی مثل ماءالشعیر، آب انگور و نوشابه‌های تخمیر نشده نیز از دیگر کالاها در این زمینه هستند که هنوز بازارا هدفی برای آنها تعریف نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا